Üks maas, üks veel

Täna oli minu raamatu järgi üks edukas päev!

Eriti meeldiv algus päevale oli muidugi mõnus hommikupäike, mis põsele pai tegi. Me pole ammu enam rulood väga alla lasknud, sest ärkamine on igahommikuselt varajane. Ja minu puhul on see harjumuse asi ka – isegi, kui ruloo täiesti alla lastud oleks, olen suhteliselt kindel, et kell 8 olen juba jalul ja toimetamas.
Igatahes oli täna minu märkmikusse märgitud hommikused kuumad käärid mu lemmikjuuksuri (tsau, Diana!) juures ning üks vestlus X kaupluse juhatajaga Kristiine kaubanduskeskuses.
Kuna juuksurikülastuses polnud midagi tavapärasest teistmoodi, siis ilmselgelt ma selle pärast ei põdenud. See oli nagu hommikune teraapia pärast pikka nädalavahetust.

Küll aga hakkas venima aeg peale juuksuriskäiku, sest vestluseni oli oma paar tunnikest ikka. Kuna punkti A (salongi) ja punkti B (Kristiine keskuse) vahele jäi ilusti ka mu ema residents, siis sinna suundusingi. Ka nädalavahetuse uudiseid kuulama, kergele kohvile ja kohukesele. Kodune õhkkond rahustab ka mind alati maha ja midagi südantsoojendavat on selles, kui ema enne tähtsat toimingut käe õlale paneb ja edu soovib. Keio saatis oma musid ja kallid mulle sõnumiga 🙂

Vestlus oli vägagi meeldiv ja meeldejääv ning esimese kahe minuti jooksul sain aru, et meil oli poe juhatajaga suhtlustasandil väga hea klapp. Kui asjad minu jaoks välja ei mängi, siis loodan sinna X poodi juba puhtalt kollektiivi pärast tööle saada. Minu arust on nii oluline, et töökoht poleks täis vingatseid ja kakahaisunägudega mossitajaid, vaid et kõik oskaks oma tundeid piisavalt vaos hoida. Ja et positiivsus oleks omal kohal! Või kui tõesti on paari teraapiaminutit vaja, siis selleks on tagaruumid poodides olemas.

Igatahes ei olnud kellelgi probleemiks minu roheline ja toores kogenematus müügivaldkonnas (vastupidi, seda peeti hoopis plussiks) – mul paluti kokku panna üks kevadine outfit homme esimest päeva tööle minevale kontoritädile ja ma sain sellega nii hästi hakkama, et vähe sellest, et juhataja oleks ise selle komplekti selga pannud, mõtlesin ma ise meie ülejäänud vestluse käigus, et ma ilmselt pean sellesama komplekti endale soetama ka siis, kui ma sinna tööle ei lähe.
Küsiti ka kriteeriume, mille järgi graafikut koostataks – kas täiskohaga, kas on mingeid erilisi kuupäevi või muud sellist, mille peale kostsin, et suve poole olen natuke kapriisne töötaja, et augustis sooviks pulmade tõttu mõnel nädalal veidi rohkem vabu päevi. Selle peale hakkas juhataja naerma ja ütles, et see pole ju kapriissus, et see on puha rõõmu-uudis!

Ühesõnaga on mul kauplus X’is jalg ukse vahel. Olen tänase sooritusega rahul, aga neljapäevane vestlusvoor kohas Y on veel ees. 🙂


Ühtlasi kasutan seda postitust tuimalt ära, et näidata seda viimast Sheinside’i pluusi:

short sleeve floral blouse // Sheinside

8 thoughts on “Üks maas, üks veel

    1. Ei, ma ei läheks sinna iialgi tagasi. Ma kunagi töötasin seal. Vestlusel räägiti jah ilusat juttu, paar nädalat hiljem olin nagu ori, kes ei tohtinud ilma loata isegi istuda korraks 8 tunni jooksul ja käisin salaja riietuskabiinis ja wc nutmas. 😀

  1. Selliseid asju on kahjuks üldjuhul igal pool, eriti kaubanduses. Klienditeendindaja ei ole inimene. Kasvõi see reklaam praegu, kus neid maasikamüüjaid otsitakse, lubatakse 13 eurost tunnipalka ja mida kõike veel ja inimesed, kes seal on tööl olnud kirjutavad, kuidas 12 tunnise tööpäeva jooksul ei saanud isegi lõunapausi või vetsu minna ning palka heal juhul 2.50 kätte. MS aeg tõsteti meil ju palka ka, et me ei nuriseks. Lausa 1 sent tunnis sai rohkem. Ja reaalselt oligi nii, et kui käisin vahepeal vetsus ja palusin kedagi, et minu eest silma peal hoiaks nii kaua, sain peapesu, et vetsus käiakse AINULT lõunapausi aeg ( paus ei ole tööaja sees, et 8 tunni asemel, kopitad sa seal ikkagi 9). Juhataja andis minuga samal päeval lahkumisavalduse sisse. Mitmekümnes inimesest sellest kollektiivist on seal hetkel alles vaid kaks. Midagi peab ikka väga valesti olema, kui töötajad nii tihti vahetuvad. 😀

  2. Aga selle poe kiituseks ütlen, et asjade kvaliteet on väga hea ja ostmas käin ma sealt ikka. Praegu suured soodustused seal, sain omale ilusa pitspesu vaid 4.99 eest ja lapsele järgmiseks talveks sooja jope 15.99 eest, muidu maksis ligi 50. Pesu eriti on seal ülimugav ja peab super hästi vastu. Tšekid tasub alati alles hoida, neil selline kliendisõbralik poliitika, et kui ei sobi või ei meeldi või kodus avastad, et ikkagi ei taha, siis saad tagasi viia asjad ja raha tagasi.

  3. Ma veidi vaidleks vastu, et igal pool on nii, et teenindaja ei ole inimene. Näiteks saan tuua ühe tuntud pesupoe Eestis, kus teenindajaid väga väärtustatakse ning ka enda praeguse töökoha, kus viimased 3 aastat on iga aasta tõstetud kolmekohalise summa võrra palka, graafiku saame 100 % ise teha, peaasi, et keegi koguaeg kohal oleks ja puhata saame samuti nii palju kui tahame. Sama lugu pausidega-siis kui tunneme, et vaja on, aga mõistlikkuse piires ja mitte liiga kaua korraga. Pausid jäävad tööaja sisse ja koos töötundidega kirja. Lisaks firmaomanik suhtleb kõigiga nagu oma vanade sõpradega, kutsub külla jne. Ja koolitused (kolmekohaline summa) maksis samuti tööandja kinni. Samuti võiksin näiteid töötajate väärtustamisest tuua veel päris mitmest rõivakauplusest (ka Kristiines 🙂 ) sõbrannade juttude põhjal.
    Et ühe töökoha põhjal sellist järeldust teha-no ma ei tea. (M&S kohta ma pean tunnistama, et töötas ka minu tuttav seal ja just Kristiines ning ütles ka, et närvid ei ole sellist palka väärt ning tuli tulema päevapealt.) Õnneks klienditeenindajate töökohti on Tallinnas palju nii, et alati on mittesobivuse korral võimalus töökohta vahetada.
    Soovin edu sulle, Andra. Jutu järgi tundub see intervjueerija mõistlik inimene ja loodan, et saad endale tahetud ja hea töökoha 🙂

Ütle sõna sekka:

