SOS: exploding tits

Täna võtsime ette meie kolme jaoks teise suurema tiiru. Olime optimistlikult häälestatud, sest esimene tiir läks no nii hästi – ei olnud kellelgi midagi viga või häda. Kuni tänaseni.

Olin suhteliselt enesekindel, sest olin võitu saanud piimapaisudest ja meeletust imetamisvalust (nüüd on lihtsalt valus, mitte meeletult (kraabin-seina-ja-madratsit) valus, kuid nagu karmaga ikka, ei tohiks hõisata enne õhtut.
Käisime Keio töökaaslastel külas ja kõik olid väikemehest SILLAS! Neil vedas ka, sest me olime tabanud täpselt seda ajaakent, kus kutt üleval oli (uskuge mind, see on üliharv nähtus). Kallid, särgid-värgid, kiitused kõhule ja selle puudumisele ja sõbralikud jutuajamised – ajasime need kõik korda ja otsustasime külla minna ka Toonekure perenaisele.
Samamoodi – kõik olid SILLAS! Kuni üks hetk tundsin, et mida hekki. Mul on meeletult külm. Olgu, mul oli juba autos, teel sinna, külm. Aga seal poes on alati miljon kraadi sooja ja ma ei saanud aru, mis värk on. Tulid külmavärinad.
Boobsid valutasid ka, sest nii külm oli. Pluss piim oli; varsti hakkas söögiaeg kätte jõudma. Kutt aga magas õndsat und.

Tegime teed, tegime diili ka. Ostsime poisile BABE kehaemulsiooni (millest kirjutan hiljem), sest Krissul nahk hullult kuivab. Proovime ära ja anname teada. Valisin välja ka ilusa imetamisrinnahoidja, mida suure jõupingutusega selga proovisin, sest värinad olid nii jubedad. Vaprusevärinad, umbes pool sellest, mis oli sünnitustoas… Skoorisin selle ka.

Ja siis hakkasin tundma, kuidas iga minutiga, mis meil hüvastijätusõnadele ja plaanide tegemisele kulus, asi hullemaks läks. Külmavärinad tulid tasapisi tagasi, silmad hakkasid huugama ja nõrkus tuli peale. Keio ei uskunud, et mul palavik on, sest olen alati selline soojapoolne, kuid ma ise tundsin paremini. Teadsin, et kui juba silmadest tuld pritsima hakkab, et ju siis on jama majas.

Käisime ruttu-ruttu piltidel järgi ja värisesime koju. Strippisin kiirelt riidest lahti,  padavai teki alla, lähedale pudel vett ja õun ja poiss kohe ruttu tissi otsa. Kraadisin ja selleks ajaks oli mu kehatemperatuur tõusnud kõrge 38,8 peale – sellest ka silmade huugamine. Kutt oli ainult mähkuga minu vastas ja sõi, aga juba ta higistas nagu siga… Mul oli lapsest kahju, aga ei olnud midagi teha. Helistasin suure paanikaga ämmaemandale ka (jah, ma ilmselt jäängi teda nii kutsuma, kuid tegelikkuses on ta mu tugiisik ükskõik mis küsimuses, mis vähegi Krisi puudutab). Ta ohkas sügavalt ja nentis, et nüüd siis jõuavad hädad kohale 😦

Mis siin ikka. Hädaabi plahvatavate tisside ja palaviku korral:

  • laps ühe tissi otsa, külmakott teisele. Kui ei aita, siis on vaja liinilehma mängida ja lüpsma hakata.
  • 2 x 500mg paratsetamooli 
  • vett
  • c-vitamiini
  • puhkust
  • tõmba jalga ämma kingitud paksud sokid ja sweat away, baby!

Nüüd, poolteist tundi hiljem põõnab kutt taaskord õndsat und ja mina vaevlen oma tissidega. Oh jessus, kui  kreisi! Tiss on raske ja täis ja pea paks ja midagi ei jõua. Palavik on õnneks kukkunud 37,6 peale, kuid väike palavik ongi tavaliselt see, mis enesetunde erakordselt si*aks teeb 😦
Pean ilmselt lüpsma hakkama, sest nüüd põõnab kutt jälle paar tundi ja paari tundi mu boobsikesed ilmselt vastu ei pea.

Ilmselt mu tulevik, kui ma midagi ette võtta ei saa/ei jõua

Õhtul proovime vanni teha ja peale seda, kui poiss jälle pikemat knockouti harrastab, lähen mina kuuma duši alla tilkuma ja tervist parandama. Ma tean küll, et palavikuga ei soovitata miskit ekstreemset ette võtta, nagu seda on vann või kuum dušš, aga minu puhul on see alati aidanud ja ka täna kavatsen ma enda peal läbiproovitud strateegiat rakendada.

Olge terved!

14 thoughts on “SOS: exploding tits

  1. Muidu sellega seoses, et Krisil nahk kuivab. Ma ei soovitaks esiti midagi määrida ja üldiselt arstid ka ei soovita. See esimeste nädalate jooksul ilmnev ketendus on loomulik nähtus beebidel. Vahetavad niiöelda nahka. Ehk see nahk, mille sees nad su sees ligunesid, koorub maha, et see õige maailmagakohanenud nahk peale tekiks vms. 😀
    Ja sügeleda tal ka ei tohiks see ketendamine, nii et sellel põhjusel kreemitada pole ka mõtet. Eniveis see kreemitamine ei toimi nagunii, kui ilmselt proovidki. Kreemitad ära ja nahk on endiselt samamoodi kuiv. See läheb ise mööda mingi nädala pärast. 🙂

    1. Praegu tundub küll, et tissist… pole kuskil niiviisi litutamas ka käinud, et külma korjata, seega jah – laps ikka vaheldumisi tissi otsa ja kapsalehed on endiselt parimad sôbrad.
      Nüüd, paar tundi hiljem, peale söötmist ja magamist on enesetunne kôvasti parem juba.

  2. Jep, pumpama pead! Mul oli ka sama asi, õnneks haiglas, kus tehti mulle UH-ga soojusravi. Imetamisnõustaja õpetas ka, et kindlasti ei tohi rinda täiesti tühjaks pumbata, siis on sama jama jälle majas. Aitab ka see, kui sa Krisi söötes samal ajal käega lükkad söötmisrinnas olevat suuremat tükki nibu suunas. Samuti võib aidata ka Krisi lõua positsioneerimine, seal kus suunas on lapse alahuul, on imemine tugevaim. Selline põletik on kerge tekkima kui natukenegi külma või tõmbetuult saad. Kuuma dušši ei soovitaks, pigem soojapoolset. Kindlasti ära hullupööra rindu masseeri, sellega võid asja hullemaks ajada. Enne söötmist soovitati mul panna rinnale radikalt võetud soe rätik ja pärast siis see kapsaleht, millega sa ise ka tuttav oled 🙂

    1. Pumpan paar korda – nii palju, et rinnal kergem oleks. Jumal hoidku selle eest, et veel rohkem piima tulema hakkaks!!

      Mul ei ole tükke, selles jama ongi. Et paisu olen kontrolli alla saanud, nüüd ei teagi, millest selline väike trikk. Pole nagu külma ka saanud :/

  3. Ketendav nahk on jah nii väikestel tavaline. Mina olin ka paanikas, et apike beebi ajab nahka, et on nüüd ülekere hauduma läinud vms. Perearst muidugi soovitas Linola vanniõli kui kodus kare vesi on ja kasutasin seda mõniaeg + siis pehme pesemislapp ja “koorus” see nahk maha. Muidu ise esimese hurraaga hakkasin ka beebiõliga mässama aga järjest suuremaks see ala läks ja siis lõin käega. 🙂
    Rinnapõletikust tingitud palavik on endal mitmekordselt läbitud. Esimene kord said rinnad korra külma, no piisaski sekundist kui kiikasin uksevahelt välja ja kohal ta oligi. Algas 37 kraadiga ja lõpuks oli samuti 38.4 kuskil. Ega muud polnud tehagi kui, et sundida last sööma ja siis endale külmakompresse siis teha rindadele.Öösel õnneks taandus palavik alati suure higistamise saatel. Olemine oli küll erakordne. 37 kraadi juures oli eriti jube olla, kondid ja liigesed kõik valutasid ja selline tunne oli, et nüüd on kõik + veel erakordselt külm oli olla. Kui asi hakkas 38 kraadini lähenema siis oli lihtsalt tunne, et ma põlen. Teine kord leidsin kandilised rinnad ja tärkava palaviku siis kui olin liga pikalt magama jäänud ja tissides läks see piimamajandus vist lihtsalt umbesse. Mõlemad korrad kestis see asi ühe päeva ikka ära. Edaspidi tuleb lihtsalt õigel ajal laps rinnale panna ja mitte poolpaljalt uksele joosta.
    Rinnapõletiku ajal soovitatakse jah rinna andmise ajal rinda mudida (neid kõivasid tükke). See tegevus on muidugi ülivalus. Muidu jah , enne rinna andmist võib teha rinnale sooja kompressi ja peale söömist siis külma kompressi. Välja pumpamine on samuti kasulik. Kõige lihtsam on seda teha sooja dušši all olles. Peale pumpamist siis kohe külm kompress peale ehk siis kapsaleht.

Ütle sõna sekka:

