Haiglakoti sisu

Novembribeebide kommuun sai taaskord hakkama, ehk facebooki ekraanilt jooksis läbi jälle küsimus “Mida haiglakotti kaasa panna?”. Seda lugedes tuli mulle meelde, et tegime Jaanaga minu enda haiglakoti sisust pilti, kui ta mul siin tsillimas käis. Üleüldse on ta megauudishimulik kõikide rasedusnüansside suhtes. 🙂

Et siis, mida kõike olen mina kaasa pakkinud:
IMG_1706Müslibatoonid, šokolaad, gaseerimata vesi – juhul kui kõht tühjaks läheb (kas siis minul või Keiol), et ikka midagi näksida oleks. Pildilt on puudu ploomimahl. Pidi kõhu pehmeks tegema ja peale sünnitust üldse üks mõnna jook olema. Eks siis näis.
Võin uhkusega öelda, et enesedistsiplineerimisest on kasu olnud ka ja kõik senipakitud söögiasjad on kotti ka jäänud. Tean, et nii mõnigi on unetuid öid veetnud mõeldes kõigele heale, mida koti sisemus endas kätkeb ja on lõpetanud mõne hilisõhtuse maiustamisega 🙂

IMG_1712

Hommikumantel, sussid, püksid, pluusid, rätik ja hügieenitarbed. Kuulsin, et haigla hommikumantel ei pidavat eriti seksikas olema, niisiis võtan enda mõnusa sooja mantli kaasa. Juhul kui palatist välja vaja minna on või midagi. Aluspesu. Lisaks veel kõhukas (mida mul hetkel olemas ei ole, kuid haiglasse minekuks plaanin soetada). Pesemisasjad on ka igaks juhuks kaasas – kunagi ei tea ju, kaua haiglas minna võib. Panin oma šampoonid-balsamid-dušigeelid väiksematesse pudelitesse, et need kotis liiga palju ruumi ei võtaks ja värskenduseks võtan kaasa ka roosivee. Hambahari ja -pasta on essential. Kaks imetamispluusi ja mugavad püksid. Pildilt on puudu imetamisrinnahoidja ja dressipüksid. Viimased võtan igaks juhuks kaasa, ei tea kui soe on see soe seal.

IMG_1703

Mähkmed, küünekäärid, imetamiskreem, rinnapadjad, sidemed ja niisked salvrätikud. Pildilt on puudu ka Malluka posti pandud haiglapüksid, mille ma kahtlustan, et postitädi endale võttis. Või ta siis lihtsalt transpordib neid tagurpidi tulles.

IMG_1700Kuti asjad:  baikatekk, bodi, tudulapp, kaks “nahka”, müts, sokid ja kindad (kingitus Toonekurelt).

IMG_1702

Kaks kombet. Üks õhem, teine veidi paksem. Sest kunagi ei tea, mis ilm olla võib.

Muidugi ei tohi unustada isikut tõendavat dokumenti ja rasedakaarti. Ja loomulikult võiks kaasas olla ka fotokas. Eks siis pärast näis, kui palju seda kasutatakse. Telefonilaadijat läheb ka ilmselt vaja. Enda eelistuse järgi viskan kotti ka beebiraamatu, mille mõnda aega tagasi soetasin. Pelgalt selle pärast, et seal on üks vahva lehekülg, kuhu külalised saavad oma nimed ja pootshaagid panna – korjaks siis juba varakult kokku. Haiglamuljeid saab samuti sinna kirjutada, kui aega jääb ja meid enne koju ei lasta.

Üldiselt olen pakkinud nii, et kuti asjad on üldse eraldi kotis (riideasjad, ma mõtlen) ja see kott jääb esialgu autosse. Et vaatame üle, mis asjad meile haiglast antakse ja kas on üldse vaja seda kotti sealt tarima hakata. Turvahäll jääb ka autosse.
Seda aga, mida kõike vaja läheb või mitte, näitab ainult aeg ja kogemused – eks siis hiljem saab muljetada. 🙂
Kõik ettepanekud ja soovitused on ka loomulikult oodatud, kõikide teie rohkemkogenumate poolt!

14 thoughts on “Haiglakoti sisu

  1. Ja üks asi veel, ma nagu üleüldiselt ei saa aru poindist miks võtta neid kääre küünte lõikamiseks kaasa. Mul on ka need olemas nüüdseks, aga ma ei tea, mina küll ei võta neid haiglasse kaasa, nagunii ei hakkaks ma elusees tal seal küüsi lõikama, ma ei julgekski. Siis kuulen mingeid jutte arstidelt, kes naised läbi sõimavad, et pole küünekääre kaasas. Mu jaoks täielik jaburdus 😀

    1. Igaks juhuks viskasin kotti. Need ei võta just väga palju ruumi. 😀

      Muidu kui asjatamiseks ei lähe, siis sain Toonekurelt kingiks õhukesed kindad ka, et ta end ära ei kraabiks. Äkki ma viskangi need käärid välja…

  2. Kuhu plaanid sünnitama minna? Mul vennanaine sünnitas eelmine aasta Pelgus ja ma siis küsisin, mida tal kõige enam tarvis läks – tuli välja, et see söök-jook kulus kõige rohkem ära, eriti just sellepärast, et kogu action toimus öösel. Koridoris on haiglas olemas veemasin (saab pudelit täita) ja ka kuumade jookide masin. Pudelitest soovitas vennanaine ( ja juba olen seda mõnelt teiselt kah kuulnud) spordiotsikuga pudelit, sest üldjuhul pidi joomine tavalisest pudelist olema suht keeruline kui kõrt käepärast pole. Pelgus peaks perepalatites olema ka külmkapid.
    Ma skoorisin M&Sist kaks eest nööbitavat öösärki, loodan, et need kuluvad ära – üldjoontes tundub, et ma raudselt võtan kaasa rohkem tavaari kui vaja, aga noh, better safe than sorry – ma ei saa ka nii lihtsalt kodust lasta asju kah tuua, maalt ja hobusega, you see 🙂

      1. No ma usun, et üldiselt kehtib sama värk, vett peaks ikka igast haiglast saama 🙂 ma loodan, et sul joppab palatiga kah – november peaks olema kõige ebapopulaarsem sünnituskuu ( mitte, et see nii ka oleks, sest noh, sel juhul poleks ka meil asja sünnitama minna).

      2. Hoian ka pöidlaid, et saaks normaalse palati. ITK’s on praegu mingid remonditööd ka – ei teagi, mismoodi seal hetkel seis on.

  3. Mähkmed ja niisked salfakad võid küll koju jätta. Me saime nii palju mähkmeid sealt, et ma võtsin neid kojugi kaasa 😀 Ja haiglapakis on ka 20ne pakk niiskeid salfakaid. Käärid jäta ka koju, sest küüsi on soovitatav lõigata alles peale esimest vanni /sest need on naha küljes kinni imelikult muidu/

  4. ITK-s oli 2a tagasi veeautomaat pudeli täitmiseks ilusti olemas. Nii et soovitan ka käepärast ja kergemat pudelit, mida saab ka lamades kasutada.
    Alwayside jm tavasidemete kohta olen kuulnud, et need ei hinga ja peale sünnitust ei ole haavade pärast soovitatavad (ei pruugi hästi paraneda). Soovitatakse apteegiomasid (Tena Lady, Molimed jne) aga eks neid saab haiglast ka.

  5. Kusjuures, haiglast saad enda veritsemise jaoks ka sidemeid, aga soovitan Tena ladyt, neid kõige suurema imavusega, kuluvad ära.

    Söökidest võta midagi toitvamat kaasa, šokolaadi nad üldjuhul ei taha, et värske ema tarbiks. 🙂

  6. Mina soovitaksin Molimed sidemeid, sest minul on pärast mõlemat sünnitust olnud esimestel päevadel see veritsemine nii suur, et tavaliste sidemetega polnud midagi teha.

      1. Ma olen mõlemad sünnitanud ITKs ja sealt sai alguses 2-3 häääääästi suurt sidet, mäletan kuidas esimene kord oli hämming suur, sest mul polnud nii suuri aluspüksegi, kuhu need sisse mahuksid niiet võtsin mehe bokserid aga pärast pidid juba enda omad olema ja need suured kestsidki mul umbes-täpselt 1 õhtu ja kõik. Aga vb on nüüd viimase 1,5 aastaga asjad muutunud ja antakse ka teiste päevade jaoks sealt sidemeid aga noh mina kasutasin neid molimedi omasid veel 2ndl kodus ka niiet igaljuhul kulusid ära:)

Ütle sõna sekka:

